Tuesday 24 September 2013

Alahan

Teks : Saniah Mat Sanat

Foto : www.utusan.com.my
 
 

Bismillah.

Assalamualaikum. 

Bila baca tajuk saya hari ini, mesti para pembaca ingatkan alahan mengandung kan.  Sebenarnya saya sekeluarga mengalami alahan pada makanan laut terutamanya kerang dan ketam.  Pernah sekali bila Kak Su Aina, memakan ketam bengkak - bengkak badannya.

Apabila membaca rencana dari Doktor Zubaidi di sini.  Inilah pengalaman saya semasa Along Zikri masih bayi.  Beruntunglah para ibu yang dapat menyusukan anak.  Saya sendiri merasa sedih tidak dapat menyusukan anak - anak.  Namun saya menerimanya kerana mengalami kompilasi selepas melahirkan. 

Tindakan kami semasa menerima khabar dari doktor ialah mengambil tindakan segera menukar susu formula yang di gunakan.  Mengikut saranan doktor, kami boleh menggunakan susu formula dari kacang soya.  Mahal juga harga susu tersebut semasa itu.  

Memang tidak di nafikan susu ibu lah yang terbaik untuk anak - anak.   Seperti tulisan Doktor Zubaidi " Susu ibu adalah susu paling murah dan susu paling baik "

No comments:

Post a Comment