Monday 20 October 2014

Menu Klasik- Lempeng Pisang

Teks : Saniah Mat Sanat

Bismillah.  Alhamdulillah.  Anak-anak sudah ke sekolah.  Sarapan pagi menu klasik, lempeng pisang. Semalam ada sesi temu santai bersama sahabat-sahabat dari Goodreads-Malaysia. Pertemuan yang bermanfaat. Banyak yang saya belajar. Terima kasih semua. InsyaAllah, bertemu lagi.  Nanti saya buat satu entry mengenai pertemuan ini.  Ok, saya kongsikan dahulu resepi mudah lempeng pisang saya.  

Resepi Lempeng Pisang Mudah.

Pisang emas - 11 biji
Gula - 4 sudu besar - Lecekkan bersama.
Tepung gandum - 2 cawan.

Caranya - gaulkan semua bahan.
              - panaskan kuali dan ambil satu senduk adunan tadi.
              - Masak dengan api perlahan.

Boleh tambah santan juga untuk menambahkan kesedapannya.  Hari ini saya tak tambah.
Seeloknya gunakan pisang emas.  Pisang yang lain pun boleh digunakan antaranya pisang berangan dan pisang montel. Resepi saya ini dari emak.  Antara menu sarapan pagi kegemaran saya.  Gambar tak sempat nak ambil sebab sudah habis dimakan oleh anak-anak dan suami.  Sedap dimakan panas-panas.
*****
Pendaftaran bagi kelas-kelas berikut dibuka setiap hari.

Bergabung bersama kami 860 blog.
1. Kelas Asas blog dan penulisan} - online & offline
2. Kelas asas blog, fan page, mula bisnes} - online & offline
-produk sendiri
-makanan sunnah
-telekung solat borong dan runcit
-produk islamik
-projek raya
3. Kelas Asas Blog dan Penulisan Kreatif
4. Kelas belajar iklan mudah.my
5. Kelas asas urus akaun wahm/soho
6. Kelas penulisan ebook pertama - online dan offline
8. Pendaftaran pengurus online - online dan offline
9. Kelas asas wordpress
Servis yang kami ada:
1. Tempahan blog bisnes -InsyaAllah, 5-7 hari siap
2. Beriklan di SOHO Directory juga bersama pautan kami lebih 860 blog
Bila sudah sedia untuk sertai ABDR, boleh hubungi saya.

Saniah Mat Sanat.
Pengurus Online ABDR
emel: saniah.matsanat@gmail.com

No comments:

Post a Comment