Wednesday 28 September 2016

Nikmat

Teks dan foto : Saniah Mat Sanat

Apabila ditarik sedikit nikmat pendengaran, saya banyak meneliti diri. Ya, tidak dinafikan terasa sukar mahu berkomunikasi mulanya. Perlu lebih fokus untuk mendengar.

Bila berbual, saya perlu berhadapan secara depan-depan. Jika diajak berbual sambil melakukan kerja, saya sering gagal menangkap butir bicara yang dibualkan.

Ini berlaku sejak saya kemalangan pada dua tahun yang lalu. Adakalanya, telinga saya mengeluarkan bunyi yang berdesing dan ia sedikit menyakitkan. Walaupun keadaan itu berlaku hanya beberapa saat.

Begitulah kawan, apabila nikmat kita yang ada ditarik. Baru sedar, banyaknya nikmat-nikmat lain yang diberikan-Nya. Hati sudah redha. Insaf sangat.

#catatanpengalaman2016

Mahu menulis pengalaman bermakna, belajar bersama kami, jemaah Akademi Bekerja Di Rumah. Hubungi saya di 019 282 8266 untuk pendaftaran.


No comments:

Post a Comment