Wednesday 28 August 2013

Doa

Teks : Saniah Mat Sanat


Foto : Carian google



Bismillah.


Assalamualaikum.


Doa adalah salah satu senjata bagi kita sebagai orang mukmin.  Bagi saya, doa merupakan satu hubungan antara kita dengan Allah.  Saya memandang dari sisi berbeza. Alhamdulillah, Allah yang Maha Mengetahui.


Doa dan restu suami (bagi yang sudah bersuami) juga ada berkatnya.  Kata - kata kita sehari - hari juga doa.  Pengalaman saya sendiri sebelum berkahwin ingin mempunyai suami yang memahami, bertolak ansur dan ketika itu saya inginkan kehidupan yang lebih baik.  Alhamdulillah keinginan saya tercapai.


Walaupun doa tidak tertunai mengikut yang kita inginkan, sebenarnya ada yang lebih baik lagi untuk kita.  Tidak ada yang kebetulan dalam dunia kita ini.  Apa yang kita ketemu dan hadapi hari ini punya maksud tersendiri. Hanya Allah sahaja yang tahu.


Astaghfirullah.  Wallahu'alam.

No comments:

Post a Comment