Wednesday, 29 July 2015

Motivasi Suri 2.

Teks : Saniah Mat Sanat
Foto : Koleksi Peribadi
Bismillah.  Alhamdulillah.
Pagi ini, saya sediakan nasi goreng ikan.  Ringkas dan mudah.  Teringat peristiwa awal perkahwinan(ceritanya di sini).  Lucu pula bila diingatkan.  Sebenarnya mudah saja sediakan nasi goreng ni. Tambahan pula ada baki ikan goreng semalam.
Sebentar tadi baca tulisan Puan Anys Idayu Zakaria(guru online ABDR) di facebook.  Setuju sangat.  Saya pada mulanya pun tidak fokus.  Keliru dan mahu buat semua.  Akhirnya saya pilih jadi pengurus online ABDR.  Jangan tamak tau.

Inilah tulisan Puan Anys yang saya baca tadi.

Mula awal pagi dengan matlamat dan 'list to do' untuk hari ini. Fokus dengan apa yang diusahakan. Jangan mudah hilang kawalan diri. Adakala ketika kita sedang mengusahakan satu-satu bisnes, tiba-tiba datang pula peluang bisnes lain yang nampak menyakinkan dan menguntungkan. Jangan mudah kita terpengaruh dengan peluang yang datang.

Ini sebenarnya salah satu cabaran pada kita sebagai usahawan yang baru hendak bermula. Fokus kepada bisnes apa yang sedang kita lakukan sekarang, dan setiasa katakan pada diri sendiri, bisnes yang kita sedang usahakan sekarang adalah yang terbaik.

Mahu jadi pengurus online ABDR?
Pendaftaran dibuka setiap hari.

Sertai kami bersama keluarga besar ABDR, kami sedang mara 2000 ahli untuk tahun 2015. Pendaftaran setiap hari, In shaa Allah

Pilihan kelas online atau offline.
-Kelas asas blog dan penulisan.
-Kelas mula bisnes online.
-Penulisan ebook pertama.
-Kelas borong telekung solat.
-Kelas asas wordpress.
-Kelas beriklan mudah.my
-Kelas urus akaun bisnes kecil.

Saniah Mat Sanat.
Pengurus Online ABDR
Facebook : https://www.facebook.com/saniah.matsanat
e-mail : saniah.matsanat@gmail.com
SMS/whatsapp/telegram: 0192828266