Sunday 8 June 2014

Saya, Pengurus Online ABDR

Teks : Saniah Mat Sanat.
Foto : ABDR

Bismillah.  Alhamdulillah.  Alhamdulillah.  Alhamdulillah.

Saya tulis dahulu apa yang bermain di fikiran.  Bukan apa, nanti hilang lagi.  Bila belajar berniaga, pelaburan paling penting sebenarnya ilmu.  Tanpa ilmu sesatlah kita dalam kegelapan  atau kejahilan diri.

Sebenarnya, semakin mudah sekarang untuk melabur pada ilmu.  Salah satunya, secara online.  Boleh saja kita melabur dalam ebook dan belajar secara online sepenuhnya.

Ambil saya sebagai contoh.  Saya memulakan dengan apa yang ada.  Modal saya sebenarnya hanya rm200 sahaja.  Dengan rm200 saya bukan sahaja mendapat ilmu, malahan sahabat merangkap guru dan rakan-rakan yang memberi semangat.

Tentu semua tertanya-tanya, sudahkah saya mendapat kembali modal yang saya laburkan.   Alhamdulilllah.  Ya, saya sudah dapat balik modal yang saya laburkan itu.   Tentulah dengan doa dan usaha kan.  Lagi satu, kena belajar sampai habis dan dengar nasihat dan teguran cikgu, ya.
- Dengan menjadi Pengurus Online (PO) akademi, tugas kita adalah untuk mempromosikan produk dan servis yang ditawarkan di ABDR.
- Produk dan servis ABDR adalah permintaan sepanjang tahun. Banyak pilihan kelas dan bengkel yang dianjurkan oleh akademi.  Selain itu, produk digital ABDR adalah seperti ebook dan pakej ebook hasil penulisan Puan Masayu Ahmad(pengasas), guru-guru online dan rakan ABDR.
- Semua transaksi adalah secara atas talian (internet) sahaja.  Kita tidak perlu risau untuk memikirkan masalah penghantaran dan pengiraan kos penghantaran.

***********

Bergabung bersama 750 blog di ABDR.
1. Kelas Asas blog dan penulisan - online & offline
2. Kelas asas blog, fan page, mula bisnes - online & offline
3. Kelas Asas Blog dan Penulisan Kreatif
4. Kelas belajar iklan mudah.my
5. Kelas asas urus akaun wahm/soho-daftar - Bengkel offline 14 Jun 2014
Pendaftaran akan ditutup pada 9 Jun 2014.
6. Kelas penulisan ebook pertama - online dan offline
7. Kelas Online Bina Blog Borong Telekung Solat terhad untuk 30 orang sahaja.
8. Pendaftaran pengurus online
9. Projek Duit Raya.
Pakej untuk bulan puasa, raya dan rumah terbuka. Stok sedia ada.

Servis yang kami ada:
1. Tempahan blog bisnes - -InsyaAllah, siap 3 hingga 5 hari.
2. Beriklan di SOHO Directory juga bersama pautan kami 750 blog

 sertai kami.
Hubungi saya, Saniah Mat Sanat.
Pengurus Online ABDR
Facebook: https://www.facebook.com/saniah.matsanat
emel: saniah.matsanat@gmail.com
SMS/whatsapp: 0192828266

No comments:

Post a Comment