Friday 6 January 2017

Tips Niaga di Facebook

Teks : Saniah Mat Sanat


Tips berbisnes di facebook

1.Elakkan tagging friends, terutamanya yang sedang kencang berniaga. Bayangkan jika setiap ruang komennya mendapat komen setiap minit, friends yang lain juga akan mendapat vibrate dan bunyi notification pada setiap minit. Ini boleh mengganggu privacy friends tersebut dan kurang disenangi.

2. Tagging juga adalah perbuatan menceroboh privacy wall friends yang lain. Minta kebenaran terlebih dahulu.

3. Create page niaga dan invite friends ke page niaga tersebut untuk ikuti perkembangan niaga kita.

4. Jika ingin letakkan tentang perniagaan di wall sendiri, elakkan tagging kerana setiap friends dapat melihat notification update wall kita di newsfeed mereka.

5. Boleh berkongsi selalu walau berulang hanya di wall sendiri namun elakkan tagging dan paksaan membeli melalui private message. Sekiranya orang berminat, mereka akan pm kita di inbox.

6. Beri peluang pelanggan berfikir dan hormati mereka. Biar mereka buat keputusan bila tiba masanya. Jika mereka tak memerlukan usah kecewa. Yakinlah, rezeki Allah ada yang lain, lebih luas lagi.
Gunakanlah apa sahaja kaedah pemasaran yang ada sekarang, mudah sahaja. Facebook, blog atau fanpage.

Blog salah satu kaedah yang kita boleh promosi tanpa henti, saya pasti ramai yang sudah cuba menghasilkan blog sendiri tapi masih belum berjaya.
Mudah sahaja. Sertai kelas online blog yang kami anjurkan. Masa belajar sangat fleksibel dan sesuai untuk rutin harian kita yang sentiasa sibuk. Belajar dan terus buat blog bisnes yang anda mahukan.
Nak belajar buat blog kedai online, nak pacak iklan di blog, boleh hubungi saya, ya.
.
Saniah Mat Sanat
Pengurus online ABDR.
#GSLVellfire #GSLP
#janapendapatanmelaluiblog
#akademibekerjadirumah
#kelasonlineblog

No comments:

Post a Comment