Monday 25 January 2016

Cuti Tiga Hari

Teks : Saniah Mat Sanat
Foto : Koleksi Peribadi
Bismillah.  Alhamdulillah.  Assalamualaikum.

Hari sabtu - Saya, tuan suami dan Along Zikri hadiri taklimat mengenai Program Professional Photo graphy Apprentice Certificate (PPAC) di Saiful Nang Academy.  Taklimat selama tiga jam.  Sesi penerangan bagaimana program PPAC dilaksanakan. InsyaAllah, Along Zikri akan menjadi salah seorang pelajar. Selepas taklimat, tuan suami dan Along Zikri ke masjid dahulu.  Kemudian, kami sama-sama makan di Paramount Cafe.

Hari Ahad - Ke rumah adik.  Sebelum ke rumah adik, ambil anak saudara dahulu kerana dia juga mahu turut serta. Petang, kembali semula ke rumah.  Sempatlah tapau dahulu lauk untuk makan malam.  Tuan suami belikan satay daging dan sup daging.  Sampai di rumah cepat-cepat masak nasi dahulu.

Hari isnin - Anak-anak tidak ke sekolah hari ini kerana cuti Hari Thaipusam semalam.  Pantau anak-anak lakukan kerja - kerja sekolah.  Bantu cari maklumat yang diperlukan tapi lebih pada tegur anak-anak sebab lakukan kerja disaat - saat akhir.

Allahuakbar. Sabar saja kerenah anak-anak ni. Walaupun sudah kita ingatkan beberapa kali supaya lakukan seawal mungkin.  Cuti tiga hari yang bermanfaat. Luangkan masa bersama ahli keluarga.

*****
Mahu belajar menulis secara konsisten ? Belajar bersama kami di ABDR. Maklumatnya di sini.


No comments:

Post a Comment