Saturday 17 October 2015

Masa Bujang 2

Teks : Saniah Mat Sanat.

Masa bujang, saya teringin belajar menjahit. Mahu belajar tapi tak tahu mahu mula dari mana. Keinginan tersebut saya simpan dalam hati sahaja. Maklum diri kurang tahu.

Alhamdulillah, selepas berkahwin, saya maklumkan keinginan belajar kepada tuan suami.  Dia sungguh menggalakan apabila mengetahuinya.

Akhirnya saya dapat belajar menjahit di Bangunan Cahaya Suria berdekatan dengan Stesen Puduraya, Kuala Lumpur. Saya berulang alik dari rumah di Cheras ke tempat belajar menaiki bas.  Saat sarat mengandung pun saya masih pergi belajar.

Namun begitu, saya berhenti belajar apabila melahirkan anak sulung. Kemudian sambung semula dan berhenti lagi sewaktu berpindah ke Kajang. Saya berhenti belajar terus semasa mengandungkan kali kedua.

Sekarang dengan sedikit ilmu menjahit yang pelajari, saya terus menambah lagi dengan melihat di YouTube dan membeli buku jahitan serta membaca blog yang berkaitan.

No comments:

Post a Comment