Wednesday 25 September 2013

Akademi Bekerja Dari Rumah

Teks : Saniah Mat Sanat

Foto : Akademi Bekerja Dari Rumah


Bismillah.

Assalamualaikum.

Sebagai permulaan biarlah saya kenalkan dahulu Akademi Bekerja Dari Rumah.  Akademi Bekerja Dari Rumah sebenarnya bertujuan melatih dan membimbing suri - suri sekalian secara online.  Di sini kami bukan sahaja dapat belajar tapi dapat juga menjalinkan persahabatan.

Walaupun tidak bertemu mata dengan guru tapi kemesraan tetap terjalin antara guru dan anak murid.  Siapa kata, suri tidak dapat belajar walaupun berada di rumah.  Setiap hari sebenarnya saya ke kelas.   Cuma tarikan jari jemari sahaja, dapatlah hadiri kelas santai dan mesra ini.

Apakah yang kita perolehi di akademi ?
Akademi bukan sahaja menyediakan kelas secara online tapi juga menyediakan peluang menjalankan perniagaan.  Perniagaan ini di jalankan secara dropship. Produk yang disediakan adalah makanan sunnah, buku - buku dari terbitan penerbit besar di Malaysia dan ebook dari para pelajar akademi sendiri.

Di dalam kelas kami juga berkongsi dan saling bantu membantu antara satu sama lain.  Walaupun kami berbeza latar belakang, ia bukan satu halangan.  Kami saling lengkap melengkapi.  Dengan seramai lebih seratus orang pelajar dan tujuh orang guru online, kelas masih di jalankan.

Apakah syarat belajar di akademi ?  Pada yang ingin tahu, syarat wajib adalah ebook di bawah.  Ebook ini rujukan wajib baca bagi yang ingin turut serta. Akademi mempunyai dua kelas iaitu 

1. Kelas Asas Blog & Penulisan

2. Kelas Asas Blog & Fan page..


Selain itu ada juga kelayakan lain seperti di bawah

1. Sertai mana-mana kelas, asas blog dan penulisan atau kelas asas blog dan fan page untuk bisnes.

2. Perlu menguasi modul dan analisa pelajar.

3. Perlu aktif dan blog sudah melepasi syarat yang sudah ditetapkan.

4. Pemantauan adalah minima, berdasarkan garis panduan Modul Guru Online.

5. Aktif, berdikari dan mudah untuk diberi panduan dan tunjuk ajar.

6. Arahan seterusnya adalah di dalam kelas dan saringan di peringkat awal.

Boleh lihat lebih lanjut di http://akademibekerjadirumah.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment