Friday 6 September 2013

Blog Pilihan

Teks : Saniah Mat Sanat


Foto : Carian Google


Bismillah.


Asalamualaikum.


Bekerjasama, salah satu cara yang saya pelajari di Akademi Belajar Di Rumah.  Hari ini saya berkongsi salah satu blog rakan dalam kumpulan saya.  Lawatilah blog beliau yang berkongsi maklumat dan panduan kewangan untuk surirumah.


Panduan yang diberikan sangat memberi manfaat.  Alhamdulillah.


http://monalitamansor.blogspot.com/


Teks     :  Monalita Mansor


Assalamualaikum dan Salam Serumahtangga

Kata orang-orang tua, jangan merayau sampai jauh malam.  Tengah malam waktu hantu syaitan tengah berdendang.  Namun, di era millenium ini waktu bekerja seseorang individu dengan individu yang lain berbeza.  Ada orang yang baru sahaja masuk kerja pada jam dua belas malam, atau baru sahaja menutup perniagaan pada waktu itu.

Ada yang baru sahaja hendak memasukkan wang pada waktu itu.  Berlainan kalau kita menjalankan bisnes online seperti sahabat-sahabat serumahtangga saya ini.  Begitupun ada pantang larang yang harus dipatuhi pada jam 12.00 malam dalam menjalankan proses perbankan.

Jika boleh, elakkan transaksi pada sekitar 11.45 malam sehingga 1.00 pagi.  kenapa?  Adakah hantu syaitan sedang berdangdut di mesin ATM/CDM/CQM?  Atau ada jin pakai toncet yang mengintai anda sedang menekan TAC request di medan perbankan online?

No comments:

Post a Comment